Γραφείο επικοινωνίας & τύπου

Ετήσιες Εκθέσεις

  • 31/12/2015
    - Αποτίμηση του έργου του Συνηγόρου για το 2015
    Στην παρούσα Έκθεση καταγράφονται αναλυτικά και παραστατικά οι δραστηριότητες και διαπιστώσεις του Συνηγόρου του Πολίτη σε όλη τη διάρκεια του έτους, για όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων του, γενικών και ειδικών. Ο αναγνώστης θα διαπιστώσει ότι η Αρχή ασχολήθηκε επισταμένως με ζητήματα μείζονος γενικότερου ενδιαφέροντος, όπως η διαχείριση των προσφυγικών ροών ή και οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης στην καθημερινή ζωή σε λαϊκές γειτονιές της Αθήνας και του Πειραιά. Επίσης, συνέβαλε με προτάσεις που έγιναν αποδεκτές σε θεσμικές μεταρρυθμίσεις, όπως ενδεικτικά για το σωφρονιστικό σύστημα, το δίκαιο ιθαγένειας και τον μεταναστευτικό κώδικα, την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και την προστασία της παιδικής ηλικίας. Τέλος, αυξήθηκε το ήδη υψηλό ποσοστό επίλυσης βάσιμων υποθέσεων πολιτών που ο Συνήγορος προέβη σε διαμεσολάβηση (από 80,64% το 2014 σε 85,12% το 2015).
  • 31/12/2014
    - Αποτίμηση του έργου του Συνηγόρου για το 2014
    Στις αδυναμίες της διοίκησης, λιγότερο ή περισσότερο γνωστές από το παρελθόν, έρχονται να προστεθούν τα προβλήματα που προκαλούν οι ίδιες οι ασκούμενες πολιτικές, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο θεσμοθετούνται, χωρίς επαρκή προετοιμασία αλλά και χωρίς ουσιαστικό διάλογο. Η δίκαιη κατανομή των βαρών, η στήριξη των δημιουργικών πρωτοβουλιών, η προστασία των ευάλωτων ατόμων και ομάδων περιθωριοποιούνται ή τελούν σε αναμονή, αντί να αποτελούν προτεραιότητες και αφετηρία των πολιτικών επιλογών. Πρέπει επιτέλους η σχέση του πολίτη με το κράτος να τεθεί στο επίκεντρο. Είναι μια απαίτηση χρηστής διακυβέρνησης και δημοκρατίας.
  • 31/12/2013
    - Αποτίμηση του έργου του Συνηγόρου για το 2013
    Η ορθή λειτουργία των θεσμών δεν αποτελεί πολυτέλεια, ακόμη και σε περίοδο οικονομικής κρίσης, τονίζει η Συνήγορος του Πολίτη Καλλιόπη Σπανού στην έκθεσή της για το 2013.
  • 31/12/2012
    - Αποτίμηση του έργου του Συνηγόρου για το 2012
    Το αίτημα κοινωνικής δικαιοσύνης κυριαρχεί στις αναφορές των πολιτών, αντανακλώντας την κοινωνική κόπωση, τονίζει ο Συνήγορος του Πολίτη στην έκθεσή του για το 2012
  • 31/12/2011
    - Αποτίμηση του έργου του Συνηγόρου για το 2011
    Άμεση η ανάγκη ενός νέου κοινωνικού συμβολαίου καθώς η κρίση κλονίζει κοινωνία και διοίκηση, τονίζει ο Συνήγορος του Πολίτη στην έκθεσή του για το 2011

Πρόσφατες παρεμβάσεις μας

  • Νέο- 05/12/2016 - Σύνοψη Διαμεσολάβησης
    - Απόρριψη αιτήματος από το ΤΑΥΤΕΚΩ/ΚΑΠ-ΔΕΗ για ασφάλιση εγγονού ως μέλους οικογένειας άμεσα ασφαλισμένου
    Ο Συνήγορος του Πολίτη παρενέβη προς το ΤΑΥΤΕΚΩ/ΚΑΠ-ΔΕΗ, προκειμένου να επανεξεταστεί η αίτηση ασφαλισμένου να εγγράψει τον εκτός γάμου γεννημένο εγγονό του ως μέλος οικογένειας, διότι και οι δύο γονείς του ήταν φοιτητές και έμμεσα ασφαλισμένοι έκαστος από τον γονέα του. Παρά και τη θετική εισήγηση του Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, το ΔΣ του ταμείου υιοθέτησε την αρνητική εισήγηση των υπηρεσιών ταμείου και δεν ικανοποίησε το αίτημα του ασφαλισμένου.
  • Νέο- 01/12/2016 - Σύνοψη Διαμεσολάβησης
    - Νοσηλευτικά ιδρύματα ζήτησαν εγγράφως συγγνώμη για κακή συμπεριφορά γιατρών προς χρήστες υπηρεσιών υγείας
    Τρείς διαφορετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες, αδίκως, οι πολίτες δέχθηκαν αγενή συμπεριφορά εκ μέρους του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, ή/και άρνηση εξέτασης και νοσηλευτικής φροντίδας. Και στις τρείς περιπτώσεις, κατόπιν παρέμβασης του Συνηγόρου του Πολίτη, διενεργήθηκε διοικητική έρευνα (στις δύο περιπτώσεις ΕΔΕ), και οι διοικήσεις των Νοσοκομείων καθώς και το εμπλεκόμενο προσωπικό, διατύπωσαν εγγράφως τη συγγνώμη τους προς τους πολίτες. Αυτό αποτελεί καλή πρακτική εκ μέρους των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων, θέτοντας βάσεις για αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον, και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στο Σύστημα Υγείας, οι οποίοι αισθάνονται ηθική δικαίωση και ικανοποίηση για την αναγνώριση του λάθους συμπεριφοράς εκ μέρους του προσωπικού και της Διοίκησης των Νοσηλευτικών αυτών Ιδρυμάτων.
  • Νέο- 30/11/2016 - Σύνοψη Διαμεσολάβησης
    - Αναγνώριση χρόνου ασφάλισης κατόπιν ταυτοποίησης στοιχείων εργαζόμενης
    O Συνήγορος του Πολίτη διενήργησε αυτοψία σε Υποκατάστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, προκειμένου να εξακριβώσει εάν από τον εργοδοτικό φάκελο και τα βιβλία ελέγχου του εργοδότη προέκυπτε καταβολή εισφορών υπέρ συγκεκριμένης εργαζόμενης, το αίτημα της οποίας, για αναγνώριση χρόνου ασφάλισης, είχε απορριφθεί από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με την αιτιολογία ότι κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα δεν αναγραφόταν, ως εργαζόμενη, στις μισθολογικές καταστάσεις του εργοδότη. Ο Συνήγορος του Πολίτη διαπίστωσε ότι αφενός μεν οι μισθολογικές καταστάσεις τηρούνταν πλημμελώς από τον εργοδότη αφετέρου δε οι Πράξεις Επιβολής Εισφορών (ΠΕΕ) εις βάρος του είχαν συνταχθεί πλημμελώς από την υπηρεσία. Ωστόσο, από τον έλεγχο στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ήταν εμφανές ότι οι επιβληθείσες εισφορές αφορούσαν τη συγκεκριμένη εργαζόμενη, υπήρχε δηλαδή ταυτοποίηση των ατομικών και ασφαλιστικών στοιχείων στο πρόσωπο της εργαζόμενης. Μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη αναγνωρίσθηκε το επίμαχο χρονικό διάστημα, ως ο χρόνος ασφάλισης, από το δευτεροβάθμιο διοικητικό όργανο (ΤΔΕ) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
  • Νέο- 29/11/2016 - Σύνοψη Διαμεσολάβησης
    - Επίσπευση διαδικασίας για κάλυψη χειρουργικής επέμβασης και επέκταση της κάλυψης από τον ΕΟΠΥΥ και στους ενήλικες
    Καθυστέρηση στην διεκπεραίωση λήψης και δημοσίευσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Οικονομικών και Υγείας) για την επέκταση κάλυψης δαπανηρής καρδιοχειρουργικής επέμβασης και στους ενήλικες (εκτός από παιδιά που ήδη καλυπτόταν). Η παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη, είχε σαν αποτέλεσμα να δοθούν οι απαραίτητες πληροφορίες στην ασθενή (που επί ένα χρόνο δεν ελάμβανε πληροφόρηση για την τύχη του αιτήματός της), και να δημοσιευθεί γρηγορότερα η απόφαση στο ΦΕΚ, ώστε η ασθενής να κάνει την επέμβαση πριν είναι αργά για τη ζωή της.
  • Νέο- 28/11/2016 - Σύνοψη Διαμεσολάβησης
    - Συνέχιση καταβολής επιδόματος ανεργίας επί δίμηνο μετά την αποστράτευση
    Η Αρχή με παρέμβασή της προς το Δ.Σ. του ΟΑΕΔ ζήτησε να χορηγηθεί επίδομα ανεργίας δύο μηνών σε άνεργο μετά την αποστράτευσή του, ο οποίος υπέβαλε το σχετικό αίτημα, δύο χρόνια μετά την αρχική έγκριση του επιδόματος.

Σχετικές Τοποθεσίες

Αρχή



Εργαλεία


Δείτε επίσης

Αρχή

Αρχή


Αρχή